Hvilke betalingsmuligheder er der?
Betalingstransaktioner håndteres hurtigt og sikkert af betalingsgatewayen Mollie. Volare accepterer betalinger med kreditkort (Visa, Master og JCB), iDeal, DIRECTebanking og forudbetaling. For yderligere oplysninger se https://www.volare-kinderfietsen.nl/klantenservice/betalingsmogelijkheden/
Hvad er status for min ordre?
Du vil modtage en bekræftelse af din ordre med en track & trace-kode. Ved hjælp af linket i e-mailen kan du se præcis, hvilken status din ordre har.
Kan jeg stadig ændre min ordre?
Det er kun muligt at ændre eller annullere din bestilling, hvis du kontakter os inden kl. 15.00 på bestillingsdagen.
Leveres cyklen færdigsamlet?
Volare-cykler er enten 85 % eller 95 % monteret. Med de 85 % monterede cykler skal styret, forhjulet, det forreste stænderskærm, sadlen og pedalerne stadig monteres. 95 % færdig betyder, at kun styret, pedalerne og eventuelt sidehjulene mangler at blive samlet. Alle vores cykler er mærket med monteringstypen.
Hvordan samler jeg en cykel, der er 85 % monteret?
Med en 85 % samlet cykel skal styret, forhjulet, det forreste stænderblad, sadlen og pedalerne stadig samles. Følg vejledningen nedenfor, eller se den særlige video om Volare-montering.
Hvordan samler jeg en cykel, der er monteret til 95 %?
På en 95% færdig cykel er det kun pedalerne og styret, der mangler at blive monteret. Følg vejledningen nedenfor, eller se den særlige video om Volare-montering.
Er 100 % samling mulig?
Du kan få cyklen monteret af en professionel mekaniker. Det koster 15,00 € ekstra. Du skal derefter selv afhente cyklen på vores afhentningsadresse: Röntgenweg 2, 1131 PP Volendam. Dette er muligt den næste arbejdsdag. Cyklen kan derfor ikke sendes fuldt monteret.
Hvilket værktøj skal jeg bruge for at samle en cykel?
- Allen-nøgler (3 til 8 mm)
- skruenøgler (størrelse 8, 10, 13, 13, 14 og/eller 15 afhængigt af cyklens størrelse)
- Skruetrækker (Phillips og fladhoved)
- Tange eller saks (til at løsne emballagematerialet)
Hvordan justerer jeg cykelsadlen?
For at opnå den rigtige sadelhøjde skal dit barns fodballe lige kunne røre jorden. Brug inderlængden målt fra jorden som en rettesnor (se også "Valg af en passende cykel"). Sørg for, at sadlen ikke er for lav, da det gør det sværere at cykle.
Sadelpinden kan skrues af på det sted, hvor den går ind i rammen. Hvis der er tale om en hurtigudløser, kan du åbne denne "klap" i hånden, ellers skal du bruge en unbrakonøgle eller en unbrakonøgle. Skub forsigtigt sadelpinden op eller ned til den korrekte højde. Spænd derefter sadelpinden godt fast, og kontroller indstillingen ved at sidde på sadlen. Saddlen må aldrig hæves over den anbefalede højde, der er angivet ved en streg på sadelpinden, da dette kan medføre, at sadlen løsner sig.
Hvordan justerer jeg højden på styret?
Du kan ændre højden på styret ved at hæve eller sænke forgaflen. Dette kan gøres ved at skrue bolten midt på styret af med en sekskantnøgle. Der kan være en hætte over bolten i midten af styret; denne skal fjernes først. Du kan derefter justere styret op eller ned. Når du spænder, skal du også sørge for, at styret er lige og flugter med forhjulet.
Hvordan monterer jeg pedalerne?
En pedal har et L (venstre) eller et R (højre) på sig, hvilket angiver, hvilken side den er til. Den venstre pedal har et venstrehåndsgevind. Fastgørelse sker mod uret, og løsningen sker med uret. For den højre pedal er det omvendt.
Påfør om nødvendigt lidt fedt på gevindet, inden du monterer det. Skru altid først pedalerne med gevind ind i krankgevindet med hånden, da gevindet ellers kan blive beskadiget.
Hvilken vedligeholdelse har cyklen brug for?
For at få glæde af din Volare-cykel så længe som muligt er det vigtigt at vedligeholde den korrekt. Derfor skal du regelmæssigt kontrollere kæden, dæktrykket, bremserne, sadel- og styrhøjden og eventuelle lygter. Vi anbefaler også årlig vedligeholdelse hos en Volare-forhandler for at holde din cykel i topform!
Hvordan vedligeholder jeg cykelkæden?
Hvis kæden er meget snavset, kan du først polere kæden forsigtigt med en fnugfri klud for at fjerne overfladisk snavs. Derefter kan kæden smøres med olie. Dryp kædeolie på det sted, hvor kæderørene drejer rundt i baghjulets tandhjul, mens kæden roterer forsigtigt. Brug ikke for meget olie, da det vil tiltrække snavs. En lille mængde olie er ofte tilstrækkelig. Lad derefter olien trænge ind i mindst 30 minutter, før du bruger cyklen igen.
Hvornår bliver min bestilling afsendt?
Mandag til torsdag: Hvis du bestiller inden kl. 21.00, sendes ordren samme dag.
Fredag: Hvis du bestiller inden kl. 12.00, leveres ordren med DHL mandag.
Weekend: Ordren vil blive leveret af DHL på tirsdag.
Nationale helligdage: Ordren vil blive behandlet den næste arbejdsdag og leveret den følgende dag.
Hvad er leveringsomkostningerne?
Når du lægger en cykel i din indkøbskurv, kan du få fragtomkostningerne til din adresse beregnet der. På grund af de store forskelle i pakkestørrelser for forskellige cykler og det faktum, at vi sender til mange forskellige lande, kan vi ikke give en indikation af forsendelsesomkostningerne på forhånd.
Hvem leverer min ordre?
Vi sender dine cykler inden for Holland med DHL. [AB|K1] Uden for Holland arbejder vi med en række forskellige transportører. Det bedste luftfartsselskab vælges ud fra tilgængeligheden i destinationslandet.
Hvordan kan jeg spore min ordre?
Når du har afgivet din bestilling, modtager du straks en ordrebekræftelse. Du kan spore din ordre, når den er blevet afsendt; du vil derefter modtage en Track&Trace-kode fra DHL med den forventede leveringstid og status for din ordre.
Kan jeg selv vælge tidspunkt og dag for levering af min ordre?
Nej, det er desværre ikke muligt. Forsendelsen sker via DHL, og det er ikke muligt at angive en bestemt dato eller et bestemt klokkeslæt.
Kan jeg også afhente ordren?
Ja, det kan angives, når du afgiver ordren. Afhentningsadressen er: Röntgenweg 2, 1131 PP Volendam. Du kan afhente din ordre den næste arbejdsdag mellem kl. 08:00 og 17:00.
Kan jeg returnere min ordre?
Varer, der er bestilt via Volare, kan returneres inden for den fastsatte frist på 14 dage. Dette er kun tilladt, hvis varen er ubrugt og i originalemballagen. Du skal også tydeligt angive (f.eks. ordrenummer), hvem forsendelsen stammer fra. Så snart vi har modtaget varen, vil den blive kontrolleret og refunderet til din konto hurtigst muligt.
Hvis du ikke selv ønsker/kan returnere forsendelsen, er der mulighed for, at vi får forsendelsen afhentet hos dig med DHL (NL og BE). Returafhentning koster 19,95 €. Dette beløb vil blive trukket fra din kreditbetaling.
Min ordre er ikke færdig, hvad nu?
Hvis der mangler dele af din ordre, bedes du kontakte vores kundeservice. De kan kontaktes på td@kubbinga.nl
Hvad er den rigtige størrelse børnecykel?
Når du skal vælge en ny børnecykel, er det vigtigt at vælge den rigtige størrelse cykel. Barnet skal føle sig sikkert, og derfor er det ikke klogt at vælge en cykel, der skal vokse. Hvis børnecyklen er for stor og føles for barnet, vil barnet ikke nyde at lære. Det er bedre at vælge noget for lille end noget for stort.
Er du i tvivl? Så anbefaler vi, at du tager et kig på vores guide til valg af cykel.
Hvordan måler jeg mit barns inderlængde?
Har du brug for hjælp til at vælge den rigtige cykelstørrelse? På billedet kan du se, hvordan du bestemmer dit barns inderlængde.
Hvornår har mit barn brug for støttehjul?
I gennemsnit vil dit barn kunne lære at cykle uden støttehjul fra 5 år, men det er bestemt ikke en tommelfingerregel! Fjern støttehjulene fra cyklen, når dit barn er klar. Det betyder, at dit barn ikke længere er nervøs på cyklen og kan cykle med god balance. Hvis du vil øve dig i at balancere med træningshjulene som sikkerhed, kan du også justere dem lidt højere; det vil lære dit barn at balancere, og cyklen vil stadig blive holdt i balance af træningshjulene, hvis det skulle gå galt.
Hvor kan jeg finde en forhandler i nærheden af mig?
Besøg https://www.volare-kinderfietsen.nl/dealers/ for at få en oversigt over alle Volare-forhandlere og nemt finde en forhandler i nærheden af dig!
Hvor lang er garantien på en cykel?
Vores cykler leveres med 2 års garanti på rammen.
Har du brug for reservedele til din købte cykel? Så kontakt venligst vores kundeservice. De kan, hvis de er tilgængelige, levere disse dele til særlige priser.
Udfører du også reparationer?
Desværre er det ikke muligt at lade Volare udføre reparationer.
Har I en fysisk butik, hvor man kan se cyklerne?
Nej, vi har kun en webshop. Derfor er det desværre ikke muligt at se cykler i vores showroom. I stedet har Volare et omfattende netværk af forhandlere, hvor du kan se og prøve vores cykler. Besøg https://www.volare-kinderfietsen.nl/dealers/ for at finde en forhandler i nærheden af dig.
Hvordan kan jeg kontakte dem?
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, bedes du kontakte vores kundeservice på telefon: +31 299 410000 eller via td@kubbinga.nl. (Nye) forhandlere kan kontakte sales@kubbinga.nl.
Mandag til torsdag: | 08:00 - 17:00 |
Fredag: | 08:00 - 13:30 |
Lørdag og søndag: | lukket |